مرورگر شما Internet Explorer ورژن 8 و یا پایین تر می باشد که نمی توانید به طور مطلوب سایت را مشاهده نمایید. جهت مشاهده مطلوب سایت، میتوانید از لینک های زیر، مرورگر Internet Explore ورژن 10 و یا مرورگر های دیگر را دانلود نمایید.


Internet Explorer v.10

Mozilla Firefox v.26

Google Chrome v.7

Opera v.14

Safari v.10
اگر وقت کافی یا اینترنت مناسب برای دریافت و نصب مرورگر ندارید، می توایند بر روی فریم کروم کلیک نمایید. سپس مراحل زیر را طی نمایید.
واحد پول اسپانیا

یک یورو (EUR) = ريال

اسپانیا

داستان این کشور

اسپانیا دارای تاریخی بسیار کهن و قدیمی است که اعصار پیش از تاریخ را نیز در برمی‌گیرد. اسپانیای تحت تصرف امپراطوری روم نیز از مهمترین مناطق امپراطوری محسوب می‌شد.در قرون وسطی اسپانیا تحت تسلط ژرمن‌ها در آمد و چند قرن بعد به طور کامل توسط مسلمانان فتح شد. در سال 1492 دوره حاکمیت مسلمانان در اسپانیا خاتمه یافت و در همین سال کریستف کلمب با استعانت نیروی دریایی اسپانیا قاره آمریکا را کشف کرد.کشف قاره آمریکا مقدمه‌ای شد برای تشکیل امپراطوری اسپانیا و بسط سلطه استعماری در این قاره اسپانیا در سده‌های شانزدهم و هفدهم قدرتمندترین کشور اروپا محسوب می‌شد، اما وقوع جنگ‌های مکرر این کشور را تضعیف کرد.در سال‌های آغازین قرن نوزدهم نیز کشور‌های آمریکای جنوبی موفق شدند طی مبارزات خود از سلطه اسپانیا خارج شوند. در سال‌های میانی قرن بیستم و پس از شکست جمهوریخواهان در جنگ‌های داخلی اسپانیا، ژنرال فرانکو حکومت را در این کشور در دست گرفت و قریب به سه دهه این کشور را مستبدانه اداره کرد.در سال 1986 – 11 سال پس از مرگ فرانکو – اسپانیا به اتحادیه اروپا پیوست و دوران جدیدی از تاریخ این کشور آغاز شد.اسپانیا دارای تاریخی بسیار کهن و قدیمی است که اعصار پیش از تاریخ را نیز در برمی‌گیرد. اسپانیای تحت تصرف امپراطوری روم نیز از مهمترین مناطق امپراطوری محسوب می‌شد.در قرون وسطی اسپانیا تحت تسلط ژرمن‌ها در آمد و چند قرن بعد به طور کامل توسط مسلمانان فتح شد. در سال 1492 دوره حاکمیت مسلمانان در اسپانیا خاتمه یافت و در همین سال کریستف کلمب با استعانت نیروی دریایی اسپانیا قاره آمریکا را کشف کرد.کشف قاره آمریکا مقدمه‌ای شد برای تشکیل امپراطوری اسپانیا و بسط سلطه استعماری در این قاره اسپانیا در سده‌های شانزدهم و هفدهم قدرتمندترین کشور اروپا محسوب می‌شد، اما وقوع جنگ‌های مکرر این کشور را تضعیف کرد.در سال‌های آغازین قرن نوزدهم نیز کشور‌های آمریکای جنوبی موفق شدند طی مبارزات خود از سلطه اسپانیا خارج شوند. در سال‌های میانی قرن بیستم و پس از شکست جمهوریخواهان در جنگ‌های داخلی اسپانیا، ژنرال فرانکو حکومت را در این کشور در دست گرفت و قریب به سه دهه این کشور را مستبدانه اداره کرد.در سال 1986 – 11 سال پس از مرگ فرانکو – اسپانیا به اتحادیه اروپا پیوست و دوران جدیدی از تاریخ این کشور آغاز شد.

بهترین وقت سفر

ماه های فروردین ،تا اخرخرداد،تیر و شهریور

اخذ ویزا

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا شامل افرادی می‌شود که قصد اقامت کوتاه‌مدت در اسپانیا به منظور تفریح و بازدید داشته باشند؛ ویزای توریستی اسپانیا برای دو هفته تا سه ماه صادر می‌شود و به مسافر اجازه‌ی کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان ویزا را نمی‌دهد.
جهت تقاضای روادید اسپانیا، حضور متقاضی الزامی است و مصاحبه صورت می‌گیرد. برای دریافت فرم تقاضای روادید و تعیین وقت مصاحبه، باید به دفتر کنسولی سفارت اسپانیا در تهران مراجعه کنید و امکان تعیین وقت از طریق تلفن وجود ندارد.
توجه: به دلیل تعداد زیاد متقاضیان در ماه‌های تابستان و هم‌چنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت مصاحبه چند هفته طول بکشد؛ علاوه بر این بررسی مدارک و صدور ویزا نیز ممکن است زمان بیشتری بطلبد. بهتر است برای قطعی‌کردن تاریخ سفر، به این زمان‌ها توجه داشته باشید.
آدرس سفارت اسپانیا در تهران: بلوار آفریقا، خیابان سرو، شماره ٧٦.
تلفن:  ٨٨٧٨٧٠٨٢-٠٢١

اولین مرحله برای درخواست روادید هر کشوری تکمیل فرم درخواست روادید کشور مربوطه است. در زمان مصاحبه، فرم تقتضای ویزا را باید همراه با دیگر مدارک ارائه دهید.
توجه: اگر خانوادگی سفر می‌کنید برای هر کدام از اعضاء باید فرم جداگانه‌ای پر کنید.
فرم تقاضای روادید در دو نسخه باید تکمیل شود.

مدارک مورد نیاز:

مدارکی که باید در وقت ملاقات و انجام مصاحبه همراه داشته باشید (علاوه بر فرم) شامل موارد زیر است؛
توجه : از همه‌ی مدارک باید یک کپی هم موجود باشد؛ اصل مدارک بعد از مطابقت به شما برگردانده می‌شود و کپی آن‌ها در پرونده‌ی شما در سفارت اسپانیا می‌ماند.
کلیه‌ی مدارک فارسی باید ترجمه‌ی رسمی انگلیسی شده باشند.
در صورت عدم پذیرش شما برای ویزای اسپانیا، مدارک بازگردانده نخواهد شد.

یک: شناسنامه ایرانی

دو: گذرنامه؛ اعتبار گذرنامه باید حداقل شش ماه بیشتر از پایان مدت زمان ویزای درخواستی باشد. دو سری کپی از صفحات یک تا سیزده گذرنامه باید همراه مدارک باشد.

سه: دو قطعه عکس رنگی
توجه: در صورتی که اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌کننده‌ی روادید ذکر شده باشد، برای هر کدام از همراهان باید دو قطعه عکس رنگی در مدارک موجود باشد.
ویژگی‌های ضروری عکس مورد نظر: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، کم‌تر از سه‌ماه پیش گرفته شده باشد، کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس هم‌خوانی داشته باشد، در ابعاد ٤٠ در ٦٠ میلی‌متر،فاصله‌ی بین سطح بالای سر و چانه در تصویر صورت ٣٢ میلی‌متر.
طبق مقررات شنگن، عکس شما بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.

چهار: دعوت‌نامه : خانواده یا دوست مقیم اسپانیا شما باید اصل فرم دعوت‌نامه را برای شما ارسال کند.
اگر دعوت‌نامه ندارید، برگه‌ی رزرو هتل برای تمام مدت اقامت در اسپانیا یا مدارکی که نشان دهد شما صاحب مسکن در این کشور هستید (مانند سند مالکیت، قبض مالیات ملکی یا قبض عوارض سکونت).

پنج: برای کودکانی که تنها یا به همراه شخص ثالثی سفر می‌کنند، اجازه‌ی کتبی و رسمی پدر یا مادر یا قیم قانونی.

شش: اسناد رسمی شغلی و منابع مالی؛
گواهی حساب بانکی به نام متقاضی با قید تاریخ افتتاح حساب. (میزان موجودی همراه با صورت گردش حساب)
گواهی اشتغال به کار متقاضی با قید سمت، تاریخ شروع کار، میزان درآمد و کپی لیست پرداخت حق بیمه‌های اجتماعی.

بررسی اولیه‌ی مدارک به منظور صدور روادید دو هفته به طول می‌انجامد؛ ممکن است تا صدور قطعی و تکمیل مدارک چند هفته‌ای بیشتر نیز زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، مشخص شده است که شما واجد دریافت روادید هستید یا خیر.

بعد از موافقت با صدور روادید:

مدارکی که هنگام دریافت روادید نیاز دارید، این‌ها هستند :
بیمه مسافرتی :
متقاضیان روادید باید بیمه‌ی مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ سی‌هزار یورو می‌باشد. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در کشور اسپانیا داشته باشد؛ در ضمن شخص دعوت‌کننده در اسپانیا نیز می‌تواند بیمه‌ی مسافری را با یک شرکت بیمه در اسپانیا انجام دهد.
بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد اسپانیا.
در صورت لزوم، فاکتور پرداخت‌شده‌ی هتل برای کل مدت اقامت.   

توجه : امکان دارد پلیس مرزی هنگام ورود به کشور اسپانیا، مدارکی را که به کنسول‌گری برای دریافت روادید ارائه کرده‌اید، از شما مجدداً بخواهد و اگر آن‌ها را به همراه نداشته باشید، احتمال دارد با وجود روادید قانونی، از ورود شما به خاک اسپانیا به دلیل همراه نداشتن مدارک جلوگیری کنند. پس فراموش نکنید مدارک را به صورت منظم شده تا پایان سفر همراه داشته باشید.

در یک نگاه

اسپانیا همواره زادگاه بهترین هنرمندان جهان بوده است و در موزه ها وگالری های فراوان و متنوع این کشور ،آثار آنها را به بهترین نحو به نمایش می گذارند .

کوجه های قدیمی باریک و پیچ در پیچ شهرهای اسپانیا ناگهان به ناحیه هایی با معماری مدرن ،مراکز خرید لوکس و سواحلی آفتابی باز میشوند.

این کشور پرطرفدارطبیعتی گسترده و فوق العاده زیبا و دیدنی دارد که از یکسو به دریای آبی آتلانتیک و از سوی دیگر به کوهستان های سرسبز می رسد.از لحاظ فرهنگی و تاریخی نیز کشور اسپانیا غنی است.

بناهای قدیمی و دیدنی را همه جا می توان مشاهده کرد.

از بازمانده های  امپراتوری رم تا کلیساهای گوتیک در این کشور انگار در هر منطقه ای یک قلعه ی تاریخی و عظیم هست.اسپانیا به معنای واقعی صاحب مجموعه ای از بهترین معماری است ،قصرهایی به سبک اسلامی ،کلیساهایی به شیوه ی معماری باروک و بناهایی فوق مدرن تمام آنها را می توانید در این کشور بیابید .

به دنبال هرچه که هستید،سواحل افتابی یا بازمانده های بناهای تاریخی ،کشور اسپانیا مقصدی است که نباید آن را از دست داد.

فرهنگ واژگان

فرهنگ واژگان

سلام:Hola(اولا)

خداحافط:Adios(آدیوس)

تشکر:Gracias(گراسیاس)

بله:Si(سی؟)

خیر:No(تو)

نقشه و باقی قضایا

نقشه

غذا ها و داستانها

املت سیب زمینی 

غذاهای مشهور برنجی پاپلا

شیرینی پودینگ برنجی

تجربه های ویژه

بازدید از آثار معماری فوق العده گائودی در پارک گوئل شهر بارسلون 

خرید ارزان و چانه زدن در بازارچه ی ال استرو در شهر مادرید

تماشای بازمانده های شگفت انگیز از امپراتوری رم باستان در شهر هوئسکا 

رانندگی در منطقه ی کوهستانی ناواران پیرنه 

تماشای بازی حساس و پرهیجان فوتبال ال کلاسیکو بین تیم های بارسلون و رئال مادرید

بازدید از موزه ی پرادو

بازدید از کاخ الحمرا در شهر گرانادا

شهرهای مهم

بارسلون 

مادرید 

جزایر قناری 

ایبیزا

گرانادا

والنسیا

مالاگا 

مایورکا

تورها

تور ویژه
جزئیات بیشتر

10 روزه

اسپانیا
هزینه برای هر نفر: 34000000 تومان
+$990
نوع سفر: تفریحی/علمی/فرهنگی

تور 10 روزه اسپانیا

جزئیات بیشتر

12 روزه

اسپانیا
هزینه برای هر نفر: 34500000 تومان
+$1190
نوع سفر: تفریحی/علمی/فرهنگی

تور 12 روزه اسپانیا- ایتالیا


اشتراک در شبکه های اجتماعی
صرافی
عضویت در خبرنامه
برو به بالا