مرورگر شما Internet Explorer ورژن 8 و یا پایین تر می باشد که نمی توانید به طور مطلوب سایت را مشاهده نمایید. جهت مشاهده مطلوب سایت، میتوانید از لینک های زیر، مرورگر Internet Explore ورژن 10 و یا مرورگر های دیگر را دانلود نمایید.


Internet Explorer v.10

Mozilla Firefox v.26

Google Chrome v.7

Opera v.14

Safari v.10
اگر وقت کافی یا اینترنت مناسب برای دریافت و نصب مرورگر ندارید، می توایند بر روی فریم کروم کلیک نمایید. سپس مراحل زیر را طی نمایید.
واحد پول فرانسه

یک یورو (EUR) = ريال

فرانسه

داستان این کشور

اجداد فرانسوی‌ها گل‌ها بودند. اینان تا زمان ژولیوس سزار فرمانروای قدرتمند روم فرانروایی بومی خود را داشتند تا سرانجام به دست سزار سرنگون شدند و کشورشان بخشی از امپراتوری روم شد. در سده نهم میلادی با تضعیف حکومت مرکزی، وضعیت ملوک الطوایفی بر فرانسه حاکم شد. قدرت گیری مجدد پادشاهان در سده دهم صورت گرفت و رونق اقتصادی و پیشرفت علمی و فرهنگی از سده سیزدهم به بعد ایجاد شد. 
انقلاب کبیر فرانسه به سال ۱۷۸۹، عصر نوینی در تاریخ فرانسه و جهان آغاز نمود. انقلابیون به قلع و قمع شدید مخالفان داخلی پرداخته، عصر ترور یا وحشت را آغاز نمودند اما در تامین امنیت و ثبات کشور ناکام ماندند. در این شرایط ناپلئون بناپارت کودتا نمود، و خود را امپراتور خواند. با شکست ناپلئون در جنگ واترلو ، لویی هجدهم به سلطنت رسید. در زمان او کنگره وین تشکیل شده و مرزهای اروپای مرکزی و از جمله فرانسه و آلمان را تثبیت کرد. 
با پایان جنگ جهانی اول در ۱۹۱۸، فرانسه با وجود متحمل شدن خسارات بسیار نواحی آلزاس و لورن را از آلمان پس گرفت.در ژوئن ۱۹۴۰ و در جریان حمله برق آسای آلمان نازی به فرانسه، مارشال پتن به نمایندگی فرانسه، پیمان عدم مخاصمه با آلمان را امضا کرد، و حکومتی دست نشانده هیتلر در فرانسه روی کار آمد. همزمان ژنرال شارل دوگل جمهوری در تبعید فرانسه را در لندن تشکیل داد. با آزاد شدن فرانسه در ۱۹۴۴، دولت ژنرال دوگل به پاریس انتقال یافت

بهترین وقت سفر

فروردین تا مهر

اخذ ویزا

ویزای توریستی فرانسه به افرادی تعلق می‌گیرد که قصد سفر گردشی به فرانسه یا دیدار با اعضای خانواده‌شان را دارند؛ مدت اعتبار ویزا سه ماه است و متقاضی باید زودتر از تمام شدن نود روز اقامت مجاز در فرانسه، خاک این کشور را ترک کند.
برای روادید توریستی فرانسه، حضور متقاضی ضروری است و مصاحبه انجام می‌گیرد. درخواست وقت ملاقات – به منظور مصاحبه- از طریق سایت اینترنتی انجام می‌گیرد و متقاضی باید بعد از ثبت درخواست خود، نسخه‌ی چاپ‌شده‌ی صفحه‌ی مورد نظر را آماده کند و به همراه سایر مدارک در روز ملاقات به همراه داشته باشد.
آدرس سفارت فرانسه در تهران: خیابان نوفل‌لوشاتو، شماره ۴۴و ۴۶
تلفن : ۶۴۰۹۴۰۰۰۔۰۲۱
آدرس اینترنتی : http://www.ambafrance-ir.org
اولین مرحله برای درخواست روادید هر کشوری، پر کردن فرم تقاضای روادید است. این فرم را می‌توان از بخش روادید سفارت فرانسه یا از طریق سایت سفارت تهیه کرد.
توجه : اگر خانوادگی سفر می‌کنید، برای هر کدام از اعضا باید فرم جداگانه‌ای پر شود.

مدارک مورد نیاز:

مدارکی که باید در اولین وقت ملاقات سفارت، علاوه بر فرم، به همراه داشته باشید ( یک اصل و یک فتوکپی از هر کدام) و تحویل بخش روادید بدهید (اصل مدرک بعد از مطابقت به شما بازگردانده می‌شود و کپی در پرونده‌ی مربوطه در سفارت می‌ماند)، شامل موارد زیر است :

یک: شناسنامه ایرانی

دو: گذرنامه
توجه : اعتبار گذرنامه باید حداقل دو ماه بیشتر از تاریخ خاتمه‌ی اعتبار ویزای درخواستی باشد.
کپی را تنها از صفحات یک تا پنج گذرنامه و همین‌طور صفحاتی که در آن‌ها مهر روادید خورده، تهیه کنید.

سه: دو قطعه عکس رنگی
توجه : چنان‌چه اسامی همراهان در گذرنامه‌ی درخواست‌کننده‌ی روادید ذکر شده باشد، برای هر کدام از همراهان باید دو قطعه عکس رنگی در مدارک موجود باشد.
ویژگی‌های ضروری عکس مورد نظر: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، کم‌تر از سه‌ماه پیش گرفته شده باشد، کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس هم‌خوانی داشته باشد، در ابعاد ۳۵ در ۴۵ میلی‌متر،فاصله‌ی بین سطح بالای سر و چانه در تصویر صورت ۳۲ میلی‌متر.
طبق مقررات شنگن، عکس شما بر روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.

چهار: دعوت‌نامه : خانواده یا دوست مقیم فرانسه‌ی شما باید اصل فرم دعوت‌نامه را برای شما ارسال کند.
اگر دعوت‌نامه ندارید، برگه‌ی رزرو هتل برای تمام مدت اقامت در فرانسه یا مدارکی که نشان دهد شما صاحب مسکن در فرانسه هستید (مانند سند مالکیت، قبض مالیات ملکی یا قبض عوارض سکونت).

پنج: برای کودکانی که تنها یا به همراه شخص ثالثی سفر می‌کنند، اجازه‌ی کتبی و رسمی پدر یا مادر یا قیم قانونی.

شش: اسناد رسمی شغلی و منابع مالی.
توجه: مدت و قصد سفر باید با سطح امکانات مالی متناسب باشد. این میزان بر اساس حداقل حقوق روزانه ضرب در تعداد روزهای اقامت در فرانسه تعیین می‌گردد.
برای صاحبان صنوف، تجار، صاحبان صنایع : سند قانونی ثبت مؤسسه، صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و یا دفترچه حساب پس‌انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست) با تاریخ گشایش حساب.
برای حقوق‌بگیران : گواهی اشتغال به كار (تاریخ دقیق شروع به كار و مدت مرخصی)‌، فیش حقوق ماه قبل و صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و یا دفترچه حساب پس‌انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌ تنهایی كافی نیست) با تاریخ گشایش حساب.
برای کارکنان مستقل و مشاغل آزاد : کارت صنفی، ‌صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات ماه آخر) و یا دفترچه حساب پس انداز (ارائه گواهی بانكی ساده به‌ تنهایی كافی نیست) با تاریخ گشایش حساب.

هفت: برای اشخاص تحت تكفل ( زنان خانه‌دار یا فرزندان): گواهی کار، صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) و یا دفترچه حساب پس‌انداز متكفل (شوهر، پدر) (ارائه گواهی بانكی ساده به‌تنهایی كافی نیست) با تاریخ گشایش حساب.

هشت: برای دانش‌آموزان دبستانی و دبیرستانی و دانشجویان : گواهی اشتغال به تحصیل.

نه: برای افرادی که فرزند و یا همسر فرزند آن‌ها ملیت فرانسوی دارد : باید دو تا فرم مربوطه را از بخش روادید سفارت یا از روی سایت دریافت نمایند.

بررسی اولیه‌ی مدارک به منظور صدور روادید دو هفته به طول می‌انجامد؛ ممکن است تا صدور قطعی و تکمیل مدارک چند هفته‌ای بیشتر نیز زمان احتیاج باشد ولی عموماً تا شش هفته بعد از تحویل مدارک به بخش کنسولی، مشخص شده است که شما واجد دریافت روادید هستید یا خیر.

بعد ازموافقت با صدور روادید:

مدارکی که هنگام دریافت روادید نیاز دارید، این‌ها هستند :
بیمه مسافرتی :
متقاضیان روادید باید بیمه‌ی مسافرت فردی یا جمعی داشته باشند. این بیمه باید هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری را پوشش دهد و تا پایان طول اقامت در تمام کشورهای منطقه شنگن معتبر باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ سی‌هزار یورو می‌باشد. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در کشور فرانسه داشته باشد؛ در ضمن شخص دعوت‌کننده در فرانسه نیز می‌تواند بیمه‌ی مسافری را با یک شرکت بیمه در فرانسه انجام دهد.
بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد فرانسه.
در صورت لزوم، فاکتور پرداخت‌شده‌ی هتل برای کل مدت اقامت.

توجه : امکان دارد پلیس مرزی هنگام ورود به فرانسه، مدارکی را که به کنسول‌گری برای دریافت روادید ارائه کرده‌اید، از شما مجدداً بخواهد و اگر آن‌ها را به همراه نداشته باشید، احتمال دارد با وجود روادید قانونی، از ورود شما به خاک فرانسه به دلیل همراه نداشتن مدارک جلوگیری کنند. پس فراموش نکنید مدارک را به صورت منظم شده تا پایان سفر همراه داشته باشید.

 

در یک نگاه

آرزوی هر فردی سفر و بازدید از کشور فوق العاده زیبای فرانسه است .کشوری سرشار از بناها دیدنی ،طبیعتی شگفت انگیز ،هنر و غذا.زیبایی های شهرهای مشهوری چون پاریس و نیس برکسی پنهان نیست اما دیدنی های این کشور تنها محدود به این نقاط نیست بلکه در سرتاسر فرانسه می توان انواع جذابیت هایی چون قلعه های تاریخی ،سواحلی آفتابی پیست های اسکی بین المللی و فلات های سرسبز را یافت.این کشور گسترده ی زیبایی دارد که خود مسافران باستی آنها را کشف کنند و از دیدن آنها لذت ببرند.فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی است که در گذشته ها یدور آن را گل می نامیدند .نماد این کشور برج ایفل است که هر ساله گردشگران زیادی از این برج دیدن می کنند.کشور فرانسه از نظر صنعت نیز بسیا پیشرفته است.کارخانه های اتومبیل سازی رنو،پژو و سیتروئن

فرهنگ واژگان

فرهنگ واژگان

سلام:Bonjour(بونژو)

خداحافظ:AuRevoir(آروا)

تشکر:Merci(مرسی)

بله:Oui(وی)

خیر:Non(نو)

 

نقشه و باقی قضایا

نقشه

غذا ها و داستانها

کروسان های شکلات  همراه با قهوه یا چای 

غذای مشهور فواگرا که با جگر اردک آماده می شود

نان باگت با انواع پنیرهای فرانسوی 

راتاتویی که خورشتی از ترکیب سبزی های گوناگون است 

انواع شیرینی های خوشمزه ی فرانسوی چون کرم بروله و واکلرها 

تجربه های ویژه

تماشای زیبایی های معماری شهر پاریس در حال قایق سواری در رودخانه ی سن

دوچرخه سواری در منطقه ی زیبای بورگاندی 

گشت در دره ی لوار

اسکی در پیست های مشهور کوهستان آلپ

استراحت د رکنار دریای مدیترانه در شهر  زیبای نیس

شهرهای مهم

پاریس 

نیس 

لیون

مارسی

تورها

تور ویژه
جزئیات بیشتر

12 روزه

فرانسه
هزینه برای هر نفر: 33500000 تومان
+$1290
نوع سفر: تفریحی/علمی/فرهنگی

تور 12 روزه اسپانیا- فرانسه

جزئیات بیشتر

13 روزه

فرانسه
هزینه برای هر نفر: 39000000 تومان
+$1390
نوع سفر: تفریحی/علمی/فرهنگی

تور 13 روزه اسپانیا فرانسه ایتالیا


اشتراک در شبکه های اجتماعی
صرافی
عضویت در خبرنامه
برو به بالا